Motorový vůz řady M 153.0


Trakční vedení elektrizovaných tratí se prohlíží, a to tak, že po přiděleném úseku trati pojíždí motorový vůz s opraváři a drobné závady se hned na místě opravují. Motorový vůz má k přeměřování výšky a směru trakčních vodičů sběrač. Poslední typ motorových vozů pro opravy trakčního vedení je řady M 153.0 a ČSD jej vlastní od roku 1981. Vyroben byl ve Vagónce Studénka. Kromě čelních stanovišť strojvedoucího a hygienického za- řízení je ve voze dílna se skladem náhradních dílů, nahoře věžový velín a odizolovaná plošina, která umožňuje četě práci na vedení pod napětím. Naftový motor a hydromechanická převodovka jsou stejné jako u motorových vozů řady M 152.0. Vodou chlazený motor ML 634 má šest válců s vrtáním 130 mm a zdvihem pístů 150 mm. Jeho výkon je 155 kW. Rozvor vozu je 8 m, délka přes nárazníky 13,97 m, jedno dvojkolí hnací, jedno nosné, hmotnost 23,5 t. Do vozu lze naložit až 3 t nákladu. Největší rychlost je 80 km/h. Nátěr vozu je tmavě červený se žlutými výstražnými pruhy na čelech.



Comments