Motorové jednotky Ganz v Číně


V Budapešti je veliký tradiční závod na výrobu motorových vozů a jednotek, z nichž se hodně vyvezlo do zahraničí, např. do Latinské Ameriky, ale také do Činy. V roce 1962 závod vyrobil sérii čtyřdílných motorových jednotek s charakteristickým zařízením, jako je naftový motor Ganz-Jendrassik, mechanická převodovka Ganz a u starších vozidel třínápravový podvozek, v němž jsou dvě dvojkolí hnací. Od šedesátých let se tyto podvozky nahrazují dvounápravovými. V jednotce jsou dva naftové motory, každý v čelním voze, s 12 válci, přeplňované, o výkonu 535 kW. U jednotky se čtyřmi díly jsou tedy na čele dva motorové vozy, celkový výkon je 1 070 kW, délka je 94,82 m, hmotnost ve službě bez cestujících 270 t a celkový počet cestujících, sedících i stojících, může být 392. Největší dovolená rychlost je 130 km/h. Tyto motorové jednotky v Budapešti vznikaly ve stejné době jako jednotky řady M 298.0 pro ČSD, s nimiž mají mnoho shodných dílů v mechanické části, mj. i koksová kamna v okruhu teplovodního vytápění vlaku aj.



Comments