Lokomotivy 2'D 2' — Čína


Známá anglická lokomotivka Vulcan Foundry ex portovala do Číny 24 výkonných parních lokomotiv s uspořádáním dvojko 2'D 2', se šestinápravovým tendrem. Od roku 1934 se s nimi začalo jezdit na na máhavé horské trati Kanton —Hankou nejen v nákladní dopravě, ale i s těžkým osobními vlaky. Parní stroj byl dvouválcový, se značným vrtáním parních válců — 530,2 mm -a se zdvihem pístů 749,3 mm. Hnací a spřažená kola měla veliké průměry -1 753 mm. Protože předností kotlů těchto lokomotiv bylo spalování uhlí nižší vý hřevnosti, měly k tomu přizpůsobené veliké roštové plochy (6,3 m2). Přikládán uhlí bylo mechanické. Tehdy nepřipouštěla trať z Kantonu do Hankou ještě těžká vozidla, takže šesti nápravové tendry neměly veliké zásoby. Vezly 30 m3 vody a 12 t uhlí. U šesti lokomotiv měl jeden tendrový podvozek booster. To bylo zařízení s po mocným parním strojem, který strojvedoucí spouštěl na stoupáních, aby zvýši tažnou sílu lokomotivy. Protože ještě dnes (1985) je v Číně silný parní provoz a snad se ještě vyráběj nové parní lokomotivy, lze předpokládat, že i tyto lokomotivy tam budou také ještě jezdit.



Comments