Lokomotivy 1'D — Čína
V letech 1945 a 1946 vyráběly americké lokomotivky Baldwin, ALCO a Lima i pro čínské dráhy dvojčité dvouválcové vojenské lokomotivy, které se uplatnily i v Evropě, například v Belgii. Když válka skončila, nabídly USA lokomotivy i jiným státům. Šlo o jednoduché nákladní lokomotivy 1'D, které se ve válečných letech všestranně uplatnily. Měly dvouválcový dvojčitý parní stroj s válci vrtání 559 mm a se zdvihem pístů 711 mm. Průměr kola měly 1 524 mm. Kotel s roštem o ploše 4,16 m2 měl celkovou výhřevnou plochu 187,3 m2 a tlak páry 15,75 baru. Adhezní hmotnost byla 78,3 t a hmotnost ve službě 92,2 t. Ve čtyřnápravovém tendru bylo 10 t uhlí a 25 m3 vody. Při rozjezdech se s lokomotivami dosahovalo tažné síly až 196 kN. Lokomotivy se hodily velmi dobře i pro mírové účely. Vždyť byly známé již z výroby před válkou. Na tratích se pro svou jednoduchost a spolehlivost dobře osvědčovaly. Jejich vzhled doznal mnoha změn, byly modernizovány a v mnoha konstrukčních detailech posloužily za vzor čínské výrobě parních lokomotiv, která se po roce 1945 doslova rozběhla.