Lokomotiva CP řady T.1


Hlavní trať CPRail překonává velmi obtížný úsek Revelstoke—Calgary pres Skalnaté hory. Na pomezí Britské Kolumbie a Alberty šplhá trať až do nadmořské výšky 1 620 m. Ze stanice Field do stanice Stephen trať prudce stoupá průsmykem Kopavého koně. Původní trať se stoupáním 45 % (na mapce čárkovaná) byla rekonstruována. Vybudováním dvou spirálových tunelů a prodloužením úseku o 6,4 km se stoupání zredukovalo na 22 %. Na vozební rameno Revelstoke—Calgary byly nasazeny lokomotivy typu 1'E2'Selkirk, řady T.1. V letech 1929—1949 dodal závod Montreal Locomotive Works 36 strojů. Jezdily i s dálkovými expresy Dominion a Canadian. Na stoupání 22 % dosahovaly s expresem rychlosti kolem 30 km/h. K zvětšení tažné síly byly tyto lokomotivy vybaveny pomocným parním strojem v zadním podvozku. Technická data (platí pro původní řadu T.1a — na obrázku): přetlak páry — 1,93 MPa, plocha roštu — 8,7 m2, výhřevná plocha — 457,8 m2, plocha přehřívače — 196,2 m2, 2 válce — 648x813 mm, průměr hnacích kol — 1 600 mm, adhezní hmotnost 142 tun, hmotnost lokomotivy a tendru — 341,6 tuny, délka lokomotivy — 29,9 m.



Comments