Lokomotiva CN řady 2000
Do roku 1970 nastaly v konstrukci severoamerických motorových lokomotiv značné změny. Vagónová skříň byla nahrazena úzkou strojovnou a přístup do ní byl upraven z vnějších ochozů. Vpředu je nízký představek. Mezi ním a strojovnou je strojvůdcovská budka. Místo obvyklých stejnosměrných generátorů elektrického přenosu výkonu se prosazují alternátory s řízenými usměrňovači proudu Do řídicích obvodů stále více proniká elektronika. Podle vzoru závodu ALCo v USA vyrábí závod MLW v Montrealu pro železnice CN motorové lokomotivy typu Co'Co'Century 630. Lokomotivy mají Dieselův čtyřdobý motor s 16 válci do V s vrtáním 229x268 mm. Jejich výkon dosahuje 2 200 kW, mezi samospřáhly mají délku 21,2 m, hmotnost 317,5 tuny a dosahuji rychlosti 130 km/h. Jsou vybaveny elektrodynamickou brzdou. Řízení je ovládáno elektronickými přístroji. U těžkého nákladního vlaku lze spojit několik lokomotiv a ovládat je z jednoho stanoviště. Na obtížných úsecích se spřahují čtyři až pět lokomotiv, čímž lze vytvořit potřebný trakční výkon 8 800 až 11 000 kW.