Lokomotiva řady E 479.1


Také na tratích s normálním rozchodem se začaly od roku 1980 používat dvoudílné elektrické lokomotivy, a to řady E 479.1, ktere nahradily šestinápravové lokomotivy. Nasazují se v úsecích mezi Ciernou nad Tisou a Ostravou. Jejich domovskou stanicí je Spišská Nová Ves. Uspořádám dvojkolí dvounápravových podvozků je vhodnější při projížděni oblouku nez u lokomotiv s uspořádáním C'oC'o, kde se dost opotřebovávají okolky hnacích kol i kolejnice. I tyto stroje mají shodné trakční motory o trvalém výkonu 510 kW a hodinovém 585 kW. Mají odporovou regulaci a konstrukce vycházela z dosavadních osvědčených typů. Byl však upraven tvar skříni, žv aste cel, a stroje dostaly zelený nátěr všech ploch kromě podélného širokého kremove- Lokomotivy mají zcela odpružené trakční motory v podvozcích, převod 2,89:1, a největší rychlost 100 km/h. Hmotnost dvoudílné lokomotivy je 174 t, délka přes nárazníky 34,54 m, celkový rozvor 28,64 m, hnací kola mají průměr 1 250 mm. Řízení lokomotivy je vícenásobné, což je zapotřebí především v těžké nákladní dopravě.



Comments